سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تازه های تکنولوژی و دیجیتال

نظر

آیفون 14 پرو مکس به‌روزرسانی‌هایی را دارد که منتظرش بودم - و یکی که نمی‌دانستم به آن نیاز دارم. بله، نمایشگر همیشه روشن خیلی دیر شده است، اما بزرگترین ارتقا در واقع Dynamic Island     است که هشدارها و فعالیت های زنده مانند موسیقی، مسیرهای گام به گام، تایمرها و انیمیشن های Face ID     را ارائه می دهد.

این هوشمندانه است - و من اعتراف می کنم که استفاده از آن فقط سرگرم کننده است.

من همچنین از استفاده از حالت اکشن جدید دوربین برای فیلمبرداری لذت بردم. سایر گوشی های هوشمند دارای ویژگی مشابهی هستند، اما ترکیب کیفیت فیلمبرداری آیفون 14 پرو مکس و فیلمبرداری فوق العاده ثابت آن کمی شبیه به جادو است. همچنین سهولت جابه‌جایی بین چندین شماره تلفن با استفاده از قابلیت eSIM این پرچمدار بسیار شگفت‌انگیز است، اگرچه برخی از نبود سینی سیم‌کارت فیزیکی کاملاً ابراز تاسف می‌کنند.

بار دیگر اپل سریعترین گوشی را با تراشه A16 Bionic خود ساخته است، اما واقعاً در مورد معیارها نیست. در عوض، این تراشه در مورد آنچه که این تراشه فعال می کند، از نمایشگر همیشه روشن گرفته تا دوربین قدرتمند 48 مگاپیکسلی و کارهایی که می تواند انجام دهد، است. به عمر باتری بسیار طولانی اضافه کنید و بهترین آیفونی را که می توانید بخرید و همچنین بهترین تلفنی را که می توانید بخرید، خواهید داشت. برای خرید گوشی آیفون اینجا کلیک کنید.

بررسی آیفون 14 پرو : طراحی

هر سه لنز دوربین پشت آیفون 14 پرو مکس و فلاش بزرگتر هستند، بنابراین این ناحیه فضای زیادی را اشغال می کند. این گوشی نیز کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر از مدل قبلی خود است: ابعاد آیفون 14 پرو مکس 6.33 در 3.05 در 0.31 اینچ و وزن آن 8.47 اونس در مقایسه با 6.33 x 3.07 x 0.3 اینچ و 8.46 اونس برای iPhone 13 Pro Max .

چهار رنگ برای آیفون 14 پرو مکس وجود دارد: بنفش تیره، نقره ای، طلایی و مشکی فضایی. من به رنگ بنفش عمیق علاقه ندارم زیرا بیشتر ظاهر می شود، و این همان چیزی است که برای این بررسی آزمایش کردم. من همچنان از پشت شیشه ای مات (که اکنون قابل جابجایی است ) و کناره های فولادی جلا داده شده با رنگ هم قدردانی می کنم که اپل برای گوشی های پرو خود استفاده می کند. ظاهر کلی، اگر کمی آشنا باشد، با همان مقاومت در برابر آب IP68، زیبا است.

چه چیزی کم است؟ این سینی سیم کارت خواهد بود. مانند جک هدفون قبلی، اپل این ویژگی را برای مدل های آمریکایی حذف کرده و فناوری eSIM را جایگزین آن کرده است . خبر خوب این است که اضافه کردن یک خط به آیفون 14 پرو مکس بسیار آسان است و می‌توانید همزمان دو شماره فعال داشته باشید (مثلاً یکی برای شماره شخصی و دیگری برای کسب و کار). خبر بد این است که برخی از اپراتورهای خارجی هنوز از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین قبل از سفر به خارج از کشور باید بررسی کنید که آیا ارائه‌دهنده شما سازگار است یا خیر.

بررسی آیفون 14 : با جزیره دینامیک آشنا شوید

اکنون این نوآورانه است. اپل فقط بریدگی آیفون را کوچک نکرده و آن را پایین نیاورده است. راهی پیدا کرد که این منطقه را مفید و حتی سرگرم کننده کند. علاوه بر قرار دادن دوربین TrueDepth، Dynamic Island مانند یک داشبورد کوچک عمل می‌کند و بدون توجه به برنامه‌ای که در آن هستید، به اطلاعاتی که نیاز دارید دسترسی پیدا می‌کند.

برای مثال، اگر Apple Music یا Spotify را باز کنید و سپس به صفحه اصلی برگردید، آلبوم هنری را در سمت چپ و یک انیمیشن شکل موج کوچک در سمت راست خواهید دید. و اگر روی جزیره پویا فشار دهید و نگه دارید، پنجره بزرگتری ظاهر می شود که پیشرفت آهنگ و کنترل های پخش را نشان می دهد. یا می توانید یک بار فشار دهید تا به برنامه راه اندازی شود.

بسیاری از برنامه های دیگر وجود دارند که از Dynamic Island استفاده می کنند. می‌توانید وضعیت تایمر خود، جهت بعدی را در Maps، وضعیت تماس‌های ورودی و خروجی و موارد دیگر را مشاهده کنید. حتی می توانید دو فعالیت زنده را در کنار هم در جزیره به نمایش بگذارید.

اواخر امسال، اپل یک API Live Activities را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا تجربه‌های بیشتر Dynamic Island مانند امتیازات ورزشی، وضعیت تحویل غذا، اطلاعات اشتراک‌گذاری سواری و موارد دیگر را ارائه دهد. من نمی توانم صبر کنم تا بتوانم ببینم تحویل DoorDash یا سواری Uber چقدر دور است بدون اینکه مجبور باشم دائماً در برنامه شیرجه بزنم.

 منبع